_بسیاری از وظایف اعضای تیم بازاریابی را در شرح وظایف همه اعضای شرکت یا سازمانتان بیاورید.
_هرسال اهداف خاص بازاریابی تعیین و هر سه ماه یک بار آن ها را ارزیابی و تنظیم کنید.
_در شبکه ها و رسانه های اجتماعی هشتگ های مخصوص به خود را داشته باشید.
_محتواهایی بسازید و منتشر کنید که دلایل کافی برای بازنشر آنها را به دیگران بدهید! محتوا هایی که خودتان مایل به انتشار آنها باشید.
_نگذارید روزتان بدون پرداختن به حداقل یک فعالیت بازاریابی شب شود.
_حتما موفقیت شرکت خود را در گوگل مپ تعریف و ایجاد کنید.
_شبکههای اجتماعی موثر برای کسب و کارتان را شناسایی و از تمام آنها برای تعامل با مخاطبانتان استفاده کنید.
_از مشتریان بپرسید : چرا شما را انتخاب کردند و خواستار توصیه هایی برای بهبود کیفیت شوید.
به تمام محتوای منتشر شده خود حتما یک عنصر بصری اضافه کنید.
_حداقل هفته ای یک بار محتوای ویدیویی در ارتباط با کسب و کارتان مزایای محصولاتتان یا . منتشر کنید.
_از فعالیتها و برنامههای آموزشی برای بازاریابی محصولات و خدمات خود استفاده کنید.
با توجه به دنیای کاملا تخصصی امروز، حتما از خبرگان و متخصصان مرتبط مشاوره بگیرید.
_از مشتریان سابق بپرسید : چرا شما را رها کردند.
_در وبلاگهای مختلف از خودتان ، مشتریانتان ، محصولاتتان ، صنعتتان و . بنویسید.
_از مشتریانتان بخواهید که حس خوب خود را در استفاده از محصولات شما یا تعامل با شما، برایتان بنویسند یا ویدیو کنند.
_نسخهای سادهتر ارزانتر یا کوچکتر از محصول یا خدمت خود را پدید آورید.
_نسخهای شکیل تر، گرانتر، سریعتر یا بزرگتر از محصول خود را ارائه دهید.
_کتابهای بازاریابی را بخوانید و در سمینارها و همایشهای بازاریابی شرکت کنید.
_بخشی از وب سایت خود را به مشتریان اختصاص دهید.
_یادتان باشد کارت ویزیت درون جعبه کارایی ندارد، حتما آن را پخش کنید به هر مشتری بالقوه _دو کارت ویزیت و بروشور بدهید_تا یکی را نگه دارد و دیگری را به دوستش بدهد.
_مقالهای به قلم خود چاپ کنید و نسخه های آن را برای همکارانتان بفرستید.
_در تنظیم اخبار فعالیت شرکت خود کوشا باشید و آنها را به موقع و چندین بار برای خبرگزاری ها و مطبوعات ارسال کنید.
_در کسب وکارتان از ظرفیت عجیب بازیسازی استفاده کنید.
_در زمینه رسانه و ارتباط عمومی آموزش ببینید یا مطالبی درباره آن بخوانید.یکصدمین، پانصدمین، یا هزارمین مشتری خود را در مطبوعات معرفی کنید. اخبار خود را همراه عکس مربوط به مطبوعات بفرستید.
_در هر فعالیت بازاریابی که انجام میدهید، حتما از عنصر خلاقیت در پیامی که برای مخاطب خود طراحی میکنید استفاده کنید.
_در دفترتان با مشتریان سمینار برگزار کنید.
_در صنعت خود تحقیق کنید و پس از کشف یافتهای مهم آن را در اختیار مطبوعات بگذارید.
_برای مشتریان قدیمی خود، نمونه محصولات جدید خود را به رایگان ارسال کنید.
_برای مشتریان کنونی و بالقوهتان یک خبر نامه منتشر کنید.
_روی دستگاه پیامگیر تلفن، پیامی به یاد ماندنی یا نکته روز» را ضبط کنید.
_ساختار قیمت گذاریتان را تجزیه تحلیل کنید و ببینید کجای آن نیاز به اصلاح و تنظیم دارد.
_شگردهای تعاملات بنگاه با بنگاه را بیاموزید.به اعضای کسب و کار مکملتان برخی باشگاهها ، گروههای حرفهای و سازمانها در مقابل تبلیغ محصولات و خدمات شما در نشریاتشان تخفیف بدهید.
_از برچسبها یا ابزارهای آهنربایی برای تبلیغ روی ماشین خود و همکارتان استفاده کنید.
_به تمام کامنتها و نظرات مخاطب خود، خصوصا در شبکههای اجتماعی به صورت سفارشی پاسخ دهید.
_در مورد تبلیغات اینترنتی ، ابزارهای بسیار مفید گوگل در بازاریابی و تبلیغات ، تبلیغات مبتنی بر مکان ، ارزیابی جستجوی محلی و . بیشتر بدانید!
_شعارها و استراتژی های بازاریابیتان را به اطلاع وکیل ، حسابدار ، بانکدار، تعمیرکار ، و کانون تبلیغاتی تان برسانید و بدین ترتیب نیروی فروش خود را به رایگان گسترش دهید.
_از تبلیغات خلاقانه استفاده کنید مثلا مقابل پیاده روی دفترتان به کمک لیزر یک پیام تبلیغاتی بتابانید یا برچسب های جالبی برای کف خیابان ها روی شیشه اتومبیل ها و . طراحی و توزیع کنید.
_فهرست تمام مشتریان خود را داشته باشید و به صورت دوره ای با آن ها در مورد خودشان کیفیت ارتباطتان ، محصولات ، علت کمرنگ شدنشان و . صحبت کنید.
_در دبیرستان ها سخنرانی کنید و به دانشجویان درباره حرفه آیندشان توصیه کنید.
_فعالانه از مشتریان خود بخواهید که شمارا به دوستان و اطرافیان خود معرفی کنند.
_کتاب تالیف کنید.
_در فعالیت های انسان دوستانه به شکل ایفای مسئولیت اجتماعی کسب و کارتان شرکت کنید.
چک لیست 43 تایی از ایدههای بازار یابی برای داشتن کسب و کاری از خوب به عالی
، , ,مشتریان ,بازاریابی ,ها ,استفاده ,خود را ,را به ,کنید در ,استفاده کنید ,را در
درباره این سایت